Happy Client Story: Kancelaria Ekologiczna

Happy Client Story: Kancelaria Ekologiczna


Jolanta Korczak

Konsultant marketingu B2B

Czym zajmuje się Kancelaria Ekologiczna?

Czym zajmuje się Kancelaria Ekologiczna?

Akademia Przemysłu i Środowiska — Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o. to firma wspierająca przedsiębiorstwa, duże i średnie zakłady przemysłowe. Świadczy dla nich usługi w zakresie uzyskiwania dokumentacji prawnej (np. pozwoleń zintegrowanych, decyzji środowiskowych, pozwoleń wodno-prawnych na zrzut ścieków przemysłowych, pozwoleń na emisję gazów lub pyłów do powietrza itp.), która pozwala na ich sprawne działanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu ochrony środowiska, jak również w aspektach prawnych, finansowych, planistycznych i technologicznych.

W ramach rozwoju i poszerzania zakresu działalności, Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o. postanowiła stworzyć platformę szkoleniową promującą szeroko pojęte zagadnienia z zakresu ochrony środowiska w przemyśle dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw. Celem działań było stworzenie nowej marki, czyli Akademii Przemysłu i Środowiska i przeformułowanie dotychczasowej strony blogowej w bogaty w wiedzę portal szkoleniowy, oferujący zarówno materiały bezpłatne, jak i płatne. 

Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o. mając opracowaną identyfikację wizualną marki, wersję testową nowej strony oraz bogaty zasób branżowych materiałów merytorycznych, nawiązała współpracę z firmą SellWise, aby ta wsparła ją w zbudowaniu odpowiedniej koncepcji marketingowej. Efektem współpracy są wypracowane wartości, strategia marketingowa, dogłębna analiza ścieżki sprzedaży oraz szereg działań wspomagających powstanie i rozwój nowej marki jaką jest Akademia Przemysłu i Środowiska. Rezultatem wspólnych działań jest aktywna platforma szkoleniowa, której premiera odbyła się 31 stycznia 2024 r.

Paulina Pelczyk-Nieborak

Kancelaria Ekologiczna

W ramach rozwoju i poszerzania zakresu działalności, Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o. postanowiła stworzyć platformę szkoleniową promującą szeroko pojęte zagadnienia z zakresu ochrony środowiska w przemyśle dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw. Celem działań było stworzenie nowej marki, czyli Akademii Przemysłu i Środowiska i przeformułowanie dotychczasowej strony blogowej w bogaty w wiedzę portal szkoleniowy, oferujący zarówno materiały bezpłatne, jak i płatne. 

Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o. mając opracowaną identyfikację wizualną marki, wersję testową nowej strony oraz bogaty zasób branżowych materiałów merytorycznych, nawiązała współpracę z firmą SellWise, aby ta wsparła ją w zbudowaniu odpowiedniej koncepcji marketingowej. Efektem współpracy są wypracowane wartości, strategia marketingowa, dogłębna analiza ścieżki sprzedaży oraz szereg działań wspomagających powstanie i rozwój nowej marki jaką jest Akademia Przemysłu i Środowiska. Rezultatem wspólnych działań jest aktywna platforma szkoleniowa, której premiera odbyła się 31 stycznia 2024 r.

Paulina Pelczyk-Nieborak

Kancelaria Ekologiczna

Wyzwania

Współpracę zaczęliśmy od warsztatu zerowego, w trakcie którego ustaliliśmy, że celem jest uruchomienie nowej linii biznesowej, która miała opierać się na sprzedaży kursów online.

Dotychczasowe działania klienta

Firma prowadziła działania marketingowe w sposób organiczny – fanpage, grupa na Facebooku oraz blog o ochronie środowiska. Działania te jednak nie były opomiarowane. W związku z tym nie było wiadomo, czy przekładają się w jakikolwiek sposób na sprzedaż. Sam blog generował duży ruch na stronie, jednak ze względu na nieświadomy dobór słów kluczowych i brak strategii SEO, nie był to wartościowy ruch.

Przeszkody w stworzeniu platformy szkoleniowej

Kancelaria chciała wprowadzić do oferty płatne kursy online. Miały one pomóc klientom kancelarii w samodzielnym przygotowaniu wniosków w zakresie szeroko pojętej ochrony środowiska. Niestety, przeszkodą w stworzeniu oferty kursów okazał się ograniczony czas (głównie, jeśli chodzi o osobę z największą wiedzą merytoryczną), brak zasobów, umiejętności i wiedzy z zakresu marketingu, potrzebnych do “opakowania” branżowej wiedzy i skutecznej promocji. 

Właściciel ze względu na specyfikę pracy miał ograniczone możliwości uczestnictwa w działaniach marketingowych. Jak w tej sytuacji stworzyć platformę szkoleniową?

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka

Wprowadzone rozwiązania

Zaczęliśmy od zbudowania silnych podstaw: 

  1. Zdefiniowaliśmy buyer persony i określiliśmy propozycje wartości (również dla produktu online, tworząc listę argumentów i powodów, dla których warto skorzystać z kursu online w takiej formie.
  2. Na podstawie wypracowanych buyer person przygotowaliśmy całą architekturę informacji oraz strukturę treści na nową stronę WWW. Klient miał zewnętrznego dostawcę, który budował mu stronę WWW. Nierzadko konsultant musiał występować w roli PM’a po stronie klienta.
  3. Strona WWW wymagała ułożenia struktury treści w oparciu o lejek marketingowy, dlatego całość jej zaprojektowaliśmy zgodnie z buyer personą, wartościami i procesem zakupowym po stronie klienta. Treści podzieliliśmy również na kategorie (oznaczone kolorystycznie), które mają odzwierciedlenie we wszystkich materiałach firmy (blog, YouTube, social media, etc).
  4. Zbudowaliśmy kompletny lejek marketingowy w oparciu o treści, a ścieżka prowadząca do zakupu kursu wyglądała tak: artykuły na blogu → bezpłatne lekcje wideo → mailing → sprzedaż kursu.
  5. Dopracowaliśmy platformę kursową pod względem UX tak, by była przejrzysta i funkcjonalna.

Jakie osiągnęliśmy rezultaty?

  1. Uruchomienie strony WWW.
  2. Pierwsze osoby z sukcesem przechodzą przez nowy lejek marketingowy. 
  3. Wdrożyliśmy proces na tworzenie treści zgodnych z dobrymi praktykami SEO, dzięki czemu wyniki organiczne ciągle idą w górę. 

4. Wdrożyliśmy automatyzację (wysyłka automatycznych e-maili) na narzędziu do e-mail marketingu MailerLite. Automatyczne e-maile wykorzystywane są jako element lejka marketingowego, do onboardingu klienta i przy obsłudze posprzedażowej.
5. Wdrożyliśmy proces na budowę contentu dostosowanego do stworzonego lejka marketingowego oraz buyer persony.
6. Całość działań marketingowych została zaprojektowana tak, aby wspierać cele sprzedażowe.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka