Happy Client Story: Effectivness

Happy Client Story: Effectivness


Jak zespół EFFECTIVENESS stał się bardziej produktywny, dzięki systemowi CRM?

Co powinna zrobić każda mała firma, gdy zaczyna rosnąć? Zainwestować w technologię, która odciąży zespół z powtarzalnych i rutynowych czynności. Sprawdź, jak wdrożenie nowego systemu CRM pomogło firmie EFFECTIVENESS zwiększyć produktywność zespołu.

Czym zajmuje się EFFECTIVENESS?

Czym zajmuje sięEFFECTIVENESS?

EFFECTIVENESS prowadzi działania szkoleniowo-doradcze obejmujące wszystkie aspekty pracy z ludźmi. Specjalizuje się w badaniach kompetencji miękkich opartych o model DISC, a także ocenie kompetencji liderskich. Dzięki temu pomaga organizacjom w ulepszeniu komunikacji w zespole, zatrudnianiu właściwych osób i utrzymaniu zaangażowania pracowników.

Z jakim problemem zgłosiła się do nas firma EFFECTIVENESS?

Rozwój firmy EFFECTIVENESS zmusił zespół do poszukiwania wsparcia technologicznego, które odciąży pracowników z rutynowych zadań. Aby skalować organizację, potrzebne było narzędzie, które zautomatyzuje i ułatwi codzienną pracę zespołu konsultantów i trenerów.

Jak EFFECTIVENESS funkcjonowało przed wdrożeniem CRM-u?

EFFECTIVENESS korzystało z wielu przeróżnych narzędzi: począwszy od arkuszy kalkulacyjnych, poprzez osobne narzędzia do zarządzania projektami, marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Narzędzia te nie były zintegrowane, a rozproszona struktura uniemożliwiała szybką analizę danych. Ręczne przeszukiwanie arkuszy kalkulacyjnych pochłaniało dużą część pracy zespołu — i to pomimo faktu, że arkusze te były skrupulatnie zaprojektowanymi „działami sztuki”. Potrzeba scentralizowania wszystkich danych w jednym systemie była pilna, zwłaszcza że EFFECTIVENESS nie posiadało zespołu handlowego — za sprzedaż i account management odpowiedzialni są konsultanci i trenerz

Anna Sarnacka-Smith

właścicielka EFFECTIVENESS

Współpraca z Sellwise przy wdrożeniu systemu CRM była dla mnie wartościowa z kilku powodów. Doświadczyłam, jak dużą wartość niesie współpraca z konsultantem z doświadczeniem biznesowym – Krzysztof Kwidziński bardzo szybko wyłapywał istotę naszych potrzeb i z dużą pewnością dzielił się rekomendacjami, które miały wnieść realną wartość do naszej pracy. Dodatkowo, czułam, że wypracowaliśmy bardzo partnerską relację, bo na bieżąco dzieliliśmy się informacją zwrotną i jednocześnie ją przyjmowaliśmy. W tym projekcie obie strony doświadczyły, że zespół wcale nie musi opierać się zmianom (co się często błędnie zakłada), tu: wdrażając system CRM. Krzysztof wielokrotnie zwrócił uwagę na bardzo silne zaangażowanie zespołu w zmianę i postawę skoncentrowaną na poszukiwaniu rozwiązań. To nie było przypadkowe, bo tak pracuje zespół, który zna się przez pryzmat różnic osobowości. Model DISC D3, bo o nim mowa, niesie również wiedzę o tym, czego może we współpracy potrzebować partner biznesowy, by czuł komfort dzielenia się tym, w czym jest ekspertem i jednocześnie miał satysfakcję z projektu, który realizuje dla klienta.

“Współpraca z Sellwise przy wdrożeniu systemu CRM była dla mnie wartościowa z kilku powodów. Doświadczyłam, jak dużą wartość niesie współpraca z konsultantem z doświadczeniem biznesowym – Krzysztof Kwidziński bardzo szybko wyłapywał istotę naszych potrzeb i z dużą pewnością dzielił się rekomendacjami, które miały wnieść realną wartość do naszej pracy. Dodatkowo, czułam, że wypracowaliśmy bardzo partnerską relację, bo na bieżąco dzieliliśmy się informacją zwrotną i jednocześnie ją przyjmowaliśmy. W tym projekcie obie strony doświadczyły, że zespół wcale nie musi opierać się zmianom (co się często błędnie zakłada), tu: wdrażając system CRM. Krzysztof wielokrotnie zwrócił uwagę na bardzo silne zaangażowanie zespołu w zmianę i postawę skoncentrowaną na poszukiwaniu rozwiązań. To nie było przypadkowe, bo tak pracuje zespół, który zna się przez pryzmat różnic osobowości. Model DISC D3, bo o nim mowa, niesie również wiedzę o tym, czego może we współpracy potrzebować partner biznesowy, by czuł komfort dzielenia się tym, w czym jest ekspertem i jednocześnie miał satysfakcję z projektu, który realizuje dla klienta.”

Anna Sarnacka-Smith

właścicielka EFFECTIVENESS

Wnioski z warsztatu analizy procesów i modelu pracy

Proces dopasowania odpowiedniego systemu CRM rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatu. Przeanalizowaliśmy strukturę procesów sprzedaży i skonfrontowaliśmy z największymi wyzwaniami zespołu w opisanym wyżej zakresie. W ten sposób powstał schemat pokazujący, jak przebiegają poszczególne procesy i jakie dane są obecnie mierzone. Była to podstawa, która pozwoliła nam dopasować system CRM do rzeczywistych potrzeb EFFECTIVENESS. W trakcie analizy okazało się, że potrzebny jest system, który pomoże zachować spójność nie tylko w procesach sprzedaży, ale także w obszarze marketingu, obsługi klienta, zarządzania projektami. . Nowy CRM miał za zadanie rejestrować dane o sprzedaży, działaniach marketingowych, jednocześnie ujednolicając komunikację z klientami.

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka

Jakie zaproponowaliśmy rozwiązanie?

Po zmapowaniu wszystkich procesów ustaliliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie HubSpota. Główną przewagą tego systemu CRM była możliwość integracji z marketingiem. Dzięki temu firma będzie mogła szybko uzyskać informację, ile kosztuje pozyskanie klienta, biorąc pod uwagę również marketing. Z punktu widzenia potrzeb EFFECTIVENESS kluczowymi zaletami HubSpota były także: zaawansowane funkcje raportowania, możliwość integracji z Gmail, automatyzacja procesów i możliwość skalowania w miarę rozwoju firmy.

Jakie osiągnęliśmy rezultaty?

Wszystkie rozproszone narzędzia zostały zastąpione jedynym systemem, który umożliwił monitorowanie i analizę danych z najważniejszych obszarów biznesowych.

 

Scentralizowanie komunikacji z klientami

Teraz każdy pracownik ma dostęp do takich samych informacji o klientach, co usprawnia pracę, bo  cały zespół ma potrzebne dane na wyciągnięcie ręki — nie musi przeszukiwać  wielu źródeł. 

 

Integracja danych z marketingu, sprzedaży i account managementu 

Dane dotyczące interakcji z klientami z obszarów marketingu, sprzedaży i account managementu są klarowne i dostępne dla wszystkich, co mocno porządkuje pracę projektową.

 

Optymalizacja procesu raportowania

Dzięki zastosowaniu wbudowanych w system szablonów oraz funkcji automatycznego odświeżania danych, proces tworzenia raportów jest znacznie bardziej efektywny i zajmuje mniej czasu. Dodatkowo wizualne przedstawienie procesów na tablicy Kanban, umożliwia szybki wgląd w aktualny status działań. 

 

Automatyzacja działań

Rutynowe czynności, takie jak wysyłanie wiadomości, przypomnienia, planowanie spotkań z klientami, czy generowanie raportów zostało zautomatyzowane, co pozwala zaoszczędzić czas pracownikom. 

 

Wsparcie działań prospectingowych

Jeśli w przyszłości będą realizowane działania prospectingowe, to system będzie na bieżąco monitorować skuteczność poszczególnych działań oraz jakość pozyskanych leadów.

Podsumowanie

EFFECTIVENESS dzięki współpracy z SellWise, zyskał odpowiednio dopasowany system CRM, który bezpośrednio przekłada się na większą efektywność zarządzania informacjami w procesie sprzedaży, account management oraz w działaniach marketingowych. .. W krótkim czasie udało się  zintegrować dane z różnych obszarów biznesowych i przyspieszyć raportowanie — wdrożenie nowego systemu przyniosło realne korzyści biznesowe.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka