Happy Client Story: BetterIT

Happy Client Story:BetterIT


joanna-urbanowicz
Joanna Urbanowicz

Konsultant, Trener i Marketing Manager


Poznaj rezultaty projektu: BetterIT i SellWise

Jak w czasie pandemii zwiększyliśmy sprzedaż w BetterIT? 

Kiedy rozpoczęliśmy współpracę z BetterIT firma ta była jedną z tych organizacji, które “dostarczają internetowych rozwiązań w przedsiębiorstwach i instytucjach przy użyciu najnowszych technologii informatycznych”

Problem klienta

Krytyczny dla firmy był lipiec 2020 r. Świat zatrzymał się przez pandemię, firmy zaczęły masowo tracić klientów a BetterIT nie było wyjątkiem od tej reguły. Firma już od pół roku nie pozyskała ani jednego klienta, a dotychczasowe umowy dobiegały końca. Sprawa była na ostrzu noża — albo pojawią się nowi klienci, albo BetterIT dołączy do grona firm, dla których 2020 był ostatnim rokiem działalności. Traf chciał, że właściciel BetterIT zobaczył na kanale Przygody Przedsiębiorców pierwszą serię ekspercką Szymona Negacza pt. „Jak sprzedawać więcej?” (sic!)

Kilka dni później decyzja została podjęta — BetterIT skorzystało z bezpłatnej konsultacji w SellWIse, szukając pomocy w pozyskiwaniu nowych klientów.

Wprowadzone rozwiązania

Prawdziwym wyzwaniem było znalezienie sposobu na to, aby pozyskać klientów dla BetterIT pod silną presją czasu i to w czasach podwyższonej niepewności na rynku. Z perspektywy czasu wiemy, że pandemia wpłynęła na branżę IT w bardzo zróżnicowany sposób i że najczęściej to mniejsze firmy odczuwały straty finansowe. Ale wtedy wydawało się, że problemy ze sprzedażą i z płynnością finansową nigdy się nie skończą. W dodatku BetterIT nie posiadało żadnego działu sprzedaży i marketingu — na pokładzie byli sami informatycy. Jak sobie z tym poradziliśmy?

Rozwiązanie

Kilka spotkań i mieliśmy nasze rozwiązanie. Wszystko rozpoczęliśmy od warsztatu zerowego, ponieważ jest to klucz do pełnego zrozumienia problemów firmy i jej potencjalnych klientów. Przez kilka dni projektowaliśmy, dodawaliśmy i udoskonalaliśmy wartości firmy oraz buyer persony. Potrzebowaliśmy tego, aby sprzedaż mogła ruszyć bez względu na to, jak bardzo niestabilne czasy są na rynku. 

Ściśle współpracowaliśmy z zespołem BetterIT, któremu pomogliśmy zrozumieć, kim są ich klienci i na jakie ich potrzeby odpowiadają.  Dzięki wspólnemu procesowi byliśmy w stanie stworzyć unikalne wartości i zaadresować je do grupy docelowej, do której dotąd na rynku nie kierowano aż tak spersonalizowanych komunikatów.

Rezultaty

Po wdrożeniu zmian i naprawieniu tego, co nie działało, sprzedaż usług BetterIT ruszyła. Wkrótce potem BetterIT zaczęło budować wewnętrzny dział sprzedaży i marketingu — zatrudniona została pierwsza osoba z doświadczeniem w obu tych dziedzinach. Ponad rok po wszystkich dokonanych zmianach, dział realizacji został dosłownie zasypany klientami. 

Po warsztacie zerowym z konsultantem SellWise po raz pierwszy zrozumiałem, jak wiele błędów popełniliśmy w sprzedaży usług BetterIT. Spojrzenie na firmę z nowej perspektywy przyniosło wiele nowych pomysłów. W efekcie wszystkie te “cegiełki” stworzyły zupełnie nowe doświadczenia potencjalnych klientów z BetterIT. Oczywiście, wymagało to wiele pracy całego zespołu BetterIT, ale dzięki SellWise wiedzieliśmy dokładnie, od czego zacząć. /  Piotr Latos Właściciel BetterIT

Zakończenie

Dzisiaj BetterIT zmienia sposób, w jaki firmy informatyczne postrzegane są na rynku. 

Ich zespoły działają szybko, transparentnie i kiedy tylko się da, rozwiązują problemy informatyczne online. To, co jest przewagą konkurencyjną BetterIT jest całkiem proste: oferują rozwiązanie dla firm, które potrzebują doraźnego lub stałego wsparcia informatycznego. BetterIT może zastąpić lub wesprzeć Twoich informatyków zawsze, kiedy Twój zespół napotka problem, którego nie potrafi rozwiązać. I jak liczby pokazują — taka strategia okazała się dla BetterIT skuteczna. 

konsultacja-reka

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.


Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie

W czasie konsultacji zapytamy Cię o sytuację w firmie i powiemy czy jesteśmy w stanie zrealizować aktualne cele.

ZAMAWIAM KONSULTACJĘ TELEFONICZNĄ
konsultacja-reka